"De Vereniging" vierde in 2023 haar 40 jarig jubileum. Maar als de gehele geschiedenis van de groep wordt meegenomen bestaat de groep eigenlijk al 7 jaar langer en is daarmee onofficieel de oudste groep van Corso Vollenhove. In 1977 is de groep opgericht door een jonge vrienden groep en heeft daarvoor de typische naam “Youth for Flowers” gekozen. In 1981 is de groep opgesplitst in “Bellefleur” en “Youth for Flowers”. Het grootste gedeelte van de groep werd “Bellefleur”. De groep had eind 1983 besloten dat de naam van de groep werd verandert in “De Vereniging”. Toen ze in 1984 debuteerde met de naam "De Vereniging" is dit tot op het heden het beste debuut ooit met een 2e plaats en 136,5 punten. Vervolgens zijn we de eerste 8 jaar van ons bestaan niet uit de top 3 geweest, met als toppers 2 ERE prijzen in 1987 en 1988.

Archief

Bellefleur